De Rode Draad - Evalueren op proces en Inhoud

De Rode Draad – Evalueren op proces en Inhoud

Iedereen weet dat evalueren vaak van grote waarde is. Uiteindelijk wil je toch weten wat alle inspanningen hebben opgeleverd. Zoals: wat blijft er nou echt achter na een co-teaching traject? Hoe zorg je dat een school leert van een samenwerking met een muziekvereniging?  Als cultuurpunt en routebegeleider ondersteun je de school vanuit de Route Cultuureducatie bij hun ontwikkelvraag. De vragen en ambities van scholen zijn heel divers.  

rode draad cmk

In deze training gaan we op zoek naar manieren waarop je de ontwikkelstappen en het proces evalueert en bijstelt. Met als doel om hiervan te leren, de opbrengsten te borgen in het schoolbeleid en de cultuureducatie op de school verder te verdiepen. 

Inhoud van de training 

We gaan aan de slag aan de hand van de volgende onderwerpen en vragen:  

  • Welke manieren van evalueren zijn er? 
  • Wanneer zet je welke evaluatiemethode in? 
  • Wat is het verschil tussen evalueren op proces en op inhoud? 
  • Hoe kun je leren van trajecten, en hoe maak je de opbrengsten concreet? 
  • Hoe houd je de lange lijn en de ontwikkelvraag van de school daarbij in de gaten? 
  • Welke rol heb jij hierin als cultuurpunt, en wat is de verantwoordelijkheid van de school? 

 Aan het einde van deze training heb je meer kennis over evalueren van proces en inhoud, en kun je de evaluatie-methodieken die er zijn effectief inzetten om tot verbetering te komen. 

AANMELDEN

 

Topics

CMK cultuurpunten
Joanne Bobbink

Contact

Joanne Bobbink

Als adviseur bij Cultuur Oost zet ik graag mijn regionale en praktijkervaring in.

Stel een vraag