De Kracht van Kunst in het Onderwijs #2: Makersonderwijs

In de 2e sessie uit de serie De Kracht van Kunst in het Onderwijs staat de kracht van het maken centraal. Wat is makersonderwijs en waarom is de koppeling met kunst hierbij zo krachtig?

poster_2nov-1024×727

De laatste jaren duikt de term makersonderwijs regelmatig op. Het gaat dan over leren door te maken en dat wordt vaak vanuit techniekdoelen in het onderwijs vormgegeven. Leren omgaan met een laserprinter, makey-makey en.. tja wat dan? Een koppeling met kunst lijkt logisch. Hoe geef je dat op een goede manier vorm in het onderwijs? Moet je dan niet allemaal kunnen als leerkracht?

Astrid Poot, maker, denker en directeur van Lekker samen Klooien kan hier als geen ander helder en bevlogen over vertellen. Een middag waarin maken vanuit diverse invalshoeken aan bod zal komen en daar mag natuurlijk zelf maken niet aan ontbreken. Zo worden al doende de mogelijkheden van makers onderwijs voor jouw eigen schoolpraktijk verder verkend.

Astrid Poot, maker en inspirator, vertelt haar eigen inspirerend verhaal. Wat is het succes van maken en lekker samen klooien? Wat zijn ingrediënten voor een goed maakproject?

Miranda Siemelink

Contact

Miranda Siemelink

Ik breng als adviseur mensen bij elkaar, stel graag vragen maar luister nog liever. Om zo samen op zoek te gaan naar paden en nieuwe wegen om te nemen in de zoektocht naar de antwoorden. Realistisch, persoonlijk en helder.

Stel een vraag